Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
les triplettes d'Avignon
3 novembre 2006

My arabian neighbours in France

DSCN4989
Ζω στο νότο της Γαλλίας. Ζω σε μια αραβική συνοικεία. Θέλω να μιλήσω για τους γείτονές μου, για τους φίλους μου. Θέλω να μιλήσω για τα παιδιά τους που σε κοιτάνε ευθέως με τα μαύρα τους μεγάλα μάτια, σαν να σου λένε πως αυτά θα τα καταφέρουν. Πως ό,τι και να κάνει ο υπουργός εσωτερικών της Γαλλίας, ό,τι κι αν σκαρφιστούν οι μεγάλοι ηγέτες, όσο κι'αν συμμετέχουμε εμείς με τη σιωπή μας, αυτά θα δημιουργήσουν έναν κόσμο καλύτερο και θα ζήσουν σ' αυτόν ήρεμα και δίκαια.
Ζω στην Αβινιόν. Σε μια πόλη που ήταν για πολλά χρόνια παπική πρωτεύουσα. Πλέον, είναι μια πόλη αστών, συγκεντρωμένη στο "πολιτιστικό" εμπόρειο με πυρήνα το φεστιβάλ θεάτρου της. Για να ζήσεις εδώ, πρέπει να είσαι ή μαγαζάτορας στην κεντρική λεωφόρο ή δημόσιος υπάλληλος ή εξειδικευμένος επαγγελματίας στο χώρο της κουλτούρας ή στην καλύτερη περίπτωση ηθοποιός, καθώς η πόλη είναι γεμάτη θέατρα. Τί κάνουν λοιπόν σε μια τέτοια πόλη τόσοι μετανάστες;
Αυτή ήταν η πρώτη μου απορία και δε μπορούσε να μου τη λύσει άλλος από τον γείτονα μου απέναντι που είναι αλγερινός. Απλούστατα μου εξηγεί, η εσωτερική πολιτική της Γαλλίας, έκρινε πως η Μασσαλία (το μεγαλύτερο λιμάνι στο νότο με πλήθος ευκαιριών) έπρεπε να γίνει και στην πράξη μέρος της γαλλικής ριβιέρας. Οι μετανάστες χαλάνε το image! Κάτι σαν το δεν ταιριάζει το σεμέν πάνω στην πλάσμα τηλεόραση μαντάμ... Έτσι διακριτικά διακριτικά τους έστειλαν προς τα πάνω κι ας κόψουν το λαιμό τους. Άλλοστε όπως μου είπε μια συμφοιτήτριά μου γαλλίδα: " Μα Μαρία, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει χώρος για όλους στη Γαλλία!!!" Αλήθεια; Δεν χωράγατε επίσης όταν τους φέρνατε άρον άρον από τις αποικίες σας για να χτίσουν το μετρό και να κατασκευάσουν τη σύγχρονη Γαλλία; Όπως δε χωράνε πλέον οι Αλβανοί στην Ελλάδα; Κι όμως ένα περίεργο πράγμα! Τη δεκαετία του 90 χωρούσαν όλοι!
Ευτυχώς οι νέοι σαν την προαναφερθείσα κοπέλα ειναι η μειοψηφεία. Σε επόμενό μου άρθρο, θα αναφερθώ εκτενέστερα στην πολιτική τοποθέτηση των γάλλων νεολαίων. Όμως ποιός ψηφίζει Λε Πεν; Ποιός έφερε στην εξουσία τον Σαρκοζύ; Αυτή είναι μια δεύτερη απόρία...
Κι εν πάσει περιπτώση τί θα γίνει με τους γείτονες μου; Πώς θα ζήσουν; Πως θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους που είναι τριών γενεών γάλλοι πλέον, όπως θα είναι τα παιδιά τον Αλβανών μετά από χρόνια στη Ελλάδα; Ναι, δεν είναι λύση οι βανδαλισμοί. Η εγκληματικότητα είναι κατακριτέα, αλλά ποιός την δημιουργεί;
Πρέπει να κλείσω και να συνεχίσω την εργασία μου για το πανεπιστήμιο.
Την επόμενη φορά θα είμαι πιο αναλυτική ελπίζω...
Maria

Publicité
Commentaires
M
Sxora me artemi, alla kindinevo na xexaso kai pos grafetai t'onoma mou me ta gallika!!!
A
katarhas sigharitiria... mia zoi me tis xeiroteres parees.. akou treis kai to louri tis manas... mia mas eftane (an kai de mas perisseve). ante mantam na anoixeis kana livre pou to rixes sto sorolop akoma den eftases. kai OXI ANORTHOGRAFIES PERIKALO! Xypnas ton kathigiti mesa mou...
P
J'y compte bien.
M
OKKKKKKKKKKK<br /> Je vais le traduire demain!!!
P
Je comprends pas un traitre mots ! si encore il y avait un apopse....tt irait mieux
les triplettes d'Avignon
Publicité
Derniers commentaires
Publicité